Upekli jsme cookies. Dáš si s námi?

Mmm, ty voní! Na našem webu jsme upekli cookies a budeme rádi, když si dáš s námi. Používáme je nejen k tomu, aby náš web správně fungoval, ale také k anonymní analýze údajů toho, kde všude na našich stránkách mlsáš. Tak co, máš chuť?

Chceš znát ingredience? Podívej se na náš recept.
Chceš znát ingredience? Podívej se na náš recept.

Etnetera Group obhájila svou pozici na měnícím se trhu, její růst v roce 2020 akcelerovala technologická Etnetera

19
.
5
.
2021

Vnitřní transformace skupiny Etnetera Group, růst obratu technologické společnosti Etnetera a nová služba Consulting byly hlavními tématy hospodářského roku 2020/2021 pro Etnetera Group. Obrat 370 mil korun, vyšší meziročně o 4,3 procenta i rostoucí ziskovost (EBIT) o 10,8 procenta jsou očekávanými pozitivními výsledky skupiny, která patří k předním českým hráčům na softwarovém trhu.

„Obchodní výsledek 370 mil korun znamená pro Etnetera Group potvrzení pozice na současném měnícím se trhu a její připravenost pro novou digitalizační vlnu, urychlenou zájmem českých firem rozšiřovat obchodní kanály do sféry e-commerce i mobilních technologií. To vše podpořené chytrými datovými nástroji a kreativní marketingovou komunikací může být unikátní příležitostí i pro ty firmy, které dosud s digitalizací váhaly,“ říká Martin Palička, CEO Etnetera Group.

Byznysový rok 2020/21 je pro Etnetera Group přelomový nejen dynamickými změnami na českém trhu, ale také v souvislosti s interním vývojem celé skupiny. Na jaře 2020 prodává digitální agenturu Fragile, v listopadu pak ohlašuje transformaci a vyčlenění celého investičního holdingu PIE Ventures, kde soustřeďuje všechny dosavadní startupové projekty. Skupina také zakládá novou službu Consulting, zaměřenou na komplexní digitalizační projekty s využitím potenciálu tří hlavních firem Etnetera Group: Etnetera a.s., Etnetera Motion a.s. a Etnetera Activate a.s.

Tahounem technologická Etnetera

Trh poznamenaný pandemií covid-19 signalizoval už v roce 2020 rychlejší přechod českých firem do online prostředí, což napomáhá ke startu nové vlny digitalizačních projektů v roce následujícím. Etnetera jako tradiční partner významných značek např. ŠKODA Auto, ČSOB, O2, ROSSMANN a dalších v této době dokončuje řadu klíčových projektů, které přinášejí českému trhu i zákazníkům inovativní softwarová řešení v segmentu automotive (aplikace MyŠKODA), osobních financí (aplikace ČSOB DoKapsy) retailu (loyalty program ROSSMANN CLUB) a dalších. Významný impuls dává Etnetera a.s. také vývoji e-commerce, když uvádí na trh zcela novou generaci technologické platformy pro velká e-commerce řešení - Etnetera Ecommerce Framework - a poprvé ho implementuje pro klienta Sanitino.

Celkový obrat Etnetery ve výši 277,6 milionů korun tak na konci hospodářského roku 2020/21 vykazuje meziroční růst o 15,5 procenta. A pátý rok v řadě Etnetera získává i nejvyšší finanční rating AAA dle kritérií společnosti Bisnode

Data jako byznysový nástroj

Technologické portfolio skupiny doplňuje svým datovým know-how společnost Etnetera Activate. Byznysový rok uzavírá změnou ve vedení a s novým CEO Pavlem Polou pokračuje v rozvoji služeb na zpracování a využití dat. Pilířem nabídky je digitální maturita, postavená na sběru, vyhodnocení a využití dat pro personalizaci a chytrý emailing. Ve sledovaném roce tak Etnetera Activate podpořila byznys velkých bankovních institucí (ČSOB, Equa bank nebo Komerční banka) a také retailových hráčů (ROSSMANN, Dr.Max, Notino, Baťa a další).

Měnící se trh

Naopak pokles výkonu trhu v oblastech nejvíce postižených pandemií covid-19  vede k poklesu marketingových investic u řady klientů. Společnost Etnetera Motion pokračuje ve spolupráci s klíčovými partnery jako například ŠKODA AUTO, kdy v synergii s Virtuplexem pracují na projektu ENYAQ VR. Současně upravuje firemní strategii a posiluje kompetence v oblasti business - technologických projektů (zejména vzdělávání ve firmách nebo Virtual Reality learning) a rozšiřuje obchodní tým.  Ve druhé polovině roku získává nové klienty jako MSD, Dáme jídlo nebo BeRider. Ve spolupráci s Mattoni 1873 pak vítězí v soutěži WebTop100 s kampaní Pepsi koučka (kategorie Influencer Marketing).

Další směřování skupiny

Podobně dynamický vývoj očekává Etnetera Group i v letošním hospodářském roce. Kromě dokončení své transformace a nastavení vnitřní synergie všech společností ve skupině plánuje další růst především v segmentech automotive, bankovnictví, pojišťovnictví a finančních služeb. Kromě toho se skupina zaměří na budování komplexních e-commerce platforem pro velké hráče trhu napříč segmenty.

Důležitá business development role bude patřit konzultační divizi, kterou skupina ohlásila koncem roku 2020 a která se během letošního léta stane čtvrtou společností skupiny. Technologickým tahounem bude i nadále Etnetera. Od května 2021 tu vzniká samostatná e-commerce divize koncentrující všechny stávající i budoucí projekty s cílem maximalizovat přínosy pro klienty. V roce 2022 oslaví Etnetera 25 své existence na trhu.