Menu

Proč se Pražáci bojí Ostravy? Poslední slovo o Marketing Festivalu

Je říjnové čtvrteční ráno a naše tříčlenná marketingová skvadra se slejzá na peronu. Vyrážíme do Ostravy na Marketing Festival. Všichni poprvé. Naše těšení trochu kalí strach. Naplní se naše obavy? Nechali jsme své dojmy měsíc uležet a zhodnotili, jakou pro nás měla účast cenu.

Strach č.1: Jsou ty přednášky pro mě?

Produkťák, event manažerka a komunikátorka. Datově-analytického nadšence budete v našem interním marketingu hledat těžko. Pohled na line-up řečníků a štítky jejich talků jako SEO, PPC, automatizace nebo programmatic nám tudíž ega zrovna nepohonil.

Je pravda, že do své denní praxe můžeme promítnout jen zlomek festivalových poznatků. Pokud se ve vzdělávání soustředíte jenom na svou specializaci, budete z Ostravy odjíždět s pocitem, že jste za dost peněz slyšeli málo muziky. Radši se smiřte se s tím, že v Gongu si svoje obzory budete rozšiřovat, nikoliv prohlubovat. Homo digitalis všeobecný přehled prostě potřebuje, nebraňme se tomu.

Snad nás nepošlou domů už od registrací…

Kdo hledá, najde. To platí i ve Vítkovicích. Lenka svým eventovým okem pečlivě sledovala organizaci akce a v duchu i nahlas hodnotila, co se Jindrovi Fáborskému a jeho týmu (ne)povedlo. Petr o moudrých slovech přednášejících nepřemýšlel jen v kontextu našich produktů, ale rovnou dumal, jak jimi okoření svou diplomku. Já po skončení hlavního pátečního programu zamířila na Ovacopi, kde sympoška Adriana Šnajdrová prozradila recept na úspěšný Tchibo blog, čímž plně uspokojila moje copywriterské choutky.

K čemu by ti byl kostým, kdybys neměl tým?

Lesson learned: Je naivní si myslet, že si z každé přednášky Marketing Festivalu odnesete checklist, podle kterého budete hned v pondělí ráno postupovat. Přesto o inspiraci není nouze. Sledujte doprovodný program. Učte se od dobrých speakerů, neopakujte chyby těch slabších. Přičichněte si k Papelote zápisníkům, prošmejděte areál oceláren. A nenechte se rozhodit tím, že nerozumíte všemu. Vsadím se s vámi o lístek na další ročník, že tak jsou na tom v sále všichni.

Oprávněnost obavy: 50 %

Strach č.2: Vydržím se soustředit dva dny v kuse?

Většinu pracovních dní drolíme mezi schůzky, e-maily a tvůrčí práci. Představa měkkého křesla a “pasivního příjmu informací” se může zdát jako relax. Chyba lávky! Být ve střehu od 9 do 18 hodin je fuška. Obzvlášť pro ty z nás, co při zhasnutí světel okamžitě prodělávájí akutní narkoleptický záchvat. Na síle nám nepřidá ani spánkový deficit, který si s sebou nesete od prvního večírku. A zákaz vnášení kafe do sálu už vůbec ne!

Může se to stát každému, ale vyfotí u toho právě vás. Zákeřný manévr pana fotografa mi příští rok nedá spát!

Lesson learned: Do Ostravy přijíždíme stoprocentně odpočatí. Nezapomeneme si přibalit dostatečné množství osvědčených stimulantů na noc i den. Při vstupu do sálu si vypneme mobilní data, aby nás chytrý telefon zbytečně nerozptyloval (díky pořadatelům za účelně slabou wifi). Sedáme si k přísně vyhlížejícím osobám, které nás v případě krafání se sousedem vykazují ven. Po skončení bloku přednášek si s kolegy pokládáme kvízové otázky, jejichž nezodpovězení nekompromisně trestáme pohrdavým úšklebkem.

Oprávněnost obavy: 65 %

Sílu, vůli, odvahu! Vyspíme se v hrobě.

Strach č.3: S kým se tam budu bavit?

Lehce autistická, přesto přirozená otázka, pokud vyrážíte sami nebo v malém počtu. Jestli je networking váš nejmilejší koníček, tisícovka neznámých tváří pro vás bude “zdravá challenge”. Jak si pomoct, když se v marketingu nepohybujete roky a nemáte parťáka, který vás představí dalším lidem?

Oceňujeme festivalovou aplikaci, ve které kromě agendy i seznam všech účastníků. V něm můžete vyhledávat podle jmen i firem. Objekt svého zájmu můžete v apce rovnou oslovit na chatu nebo ho rovnou pozvat na kafe. Nezapomeňte si do svého profilu přidat fešáckou fotku!

Obrázek

Lesson learned: Pokud by zklamala i nejvděčnější small talk témata (fronta na kafe a pivo, drsná krása oceláren nebo využití atribučních modelů v praxi) a vy i v sobotu večer pořád seděli v koutě, zkuste se skamarádit s místním lidem. Nám se to povedlo hned s prvním panem taxíkářem. Ježděním s Liftagem si při důchodu jen vydělává na kaviár a šampaňské. Při vyslovení naší cílové destinace se s otcovských strachem tázal, kde jsme tu ubytovnu našli, jestli na tom internetě? On by se v těch černejch Vítkovicích rozhodně bál!

Oprávněnost obavy: 30 %

Téma, které nezklame: ostravský vozový park.

Suma sumárum? Nejlepší názor je ten, který si uděláte sami! Vyražte na Marketing Festival. Alespoň jednou v životě. Pokud jste toužili po trošce hejtu, podívejte se na #mktfest na Twitteru. Chcete dohnat letošní absenci? Čerpejte moudra ze zápisků ostatních:

Fotografie jsme si půjčili z galerie Marketing festivalu.