AUTOR
Mikuláš Procházka
17
.
12
2019
|
No items found.

Budoucnost automotive k dostání již dnes

Jedním ze znaků dnešní doby je čím dál větší provázanost informačních technologií a dalších odvětví. Nejinak je tomu i v automobilovém průmyslu. Vznikají různorodé aplikace, pomáhající řidičům s kompletním ovládáním funkcí jejich vozu, či prodejcům s prodeji aut. Pojďme se na dvě takové aplikace podívat blíže.

Problém, se kterým se dealeři aut potýkají, je absence možnosti předvést zákazníkovi auto ve všech jeho variantách a výbavách jinak, než na webovém konfigurátoru, protože není možné mít všechny variace vozů na prodejnách. Tato překážka z velké části odpadá s využitím digitálních aplikací spojených do jednoho digitálního showroomu, který využívá společnost Škoda Auto ve svých autosalonech v Evropě.

Aplikace vyvinutá ve spolupráci Škoda Auto a Etnetera sleduje poslední trendy v tomto odvětví a můžete ji vidět již v 18 prodejnách napříč 12 státy Evropy. Umožňuje zákazníkovi s pomocí tabletu či dotykového stolu nakonfigurovat vůz, který bude přesně vyhovovat jeho představám. Vůz si lze dokonce promítnout na videostěně v životní velikosti a následně podrobně prohlédnout. I když se klient okamžitě nerozhodne pro koupi, bude domů odcházet s naskenovaným QR kódem odkazujícím na konfiguraci, kterou si zvolil v showroomu, případně mu ji může zpětně prodejce zaslat. Finálním cílem je vytvořit plně digitální, bezpapírovou prodejnu budoucnosti

skoda_sst

Společnost Etnetera dále spolupracuje na projektu sjednocení mobilní platformy, která bude  zastřešovat všechny dosavadní mobilní aplikace mladoboleslavské automobilky do jednoho středobodu, ze kterého bude mít majitel vozu jak přehled o všech informacích týkající se jeho vozu, tak zároveň bude moci ovládat i některé z jeho funkcionalit. Aplikaci momentálně používají statisíce uživatelů, avšak díky globálnímu dopadu se očekává, že tuto aplikaci budou mít miliony uživatelů ke svému vozu Škoda.

Jako dobrý příklad shrnující ucelenou zkušenost můžeme posloužit plánování cesty. Klient si v teple svého domova zkontroluje přes mobilní aplikaci, zda je jeho auto v pořádku a připraveno k jízdě, v klidu si naplánuje trasu a když usedne do předvyhřátého vozu, automaticky se mu trasa nahraje z telefonu a může vyrazit. Celý zážitek je intuitivní, rychlý a pohodlný. Řidič se tak může bezstarostně vydat vstříc svému cíli.

Budoucnost v segmentu automotive není jen ve výrobě vozů, ale i ve službách spojených s jejich provozem. Nezáleží na tom, zda půjde o pohon na fosilní paliva, elektřinu nebo o hybridní pohon, všechny tyto typy automobilů se již nyní pohybují mezi námi a mohou využívat navazujících služeb. Výrobci vozů tak nebudou prodávat jen fyzické výrobky, ale produkt a s ním spojené služby jako celek,” shrnuje Ing. Ondřej Henke, projektový manažer ve firmě Etnetera.

Přečti si taky