Letní komunitní aktivita s názvem AI Bábovky je u konce a my s radostí bilancujeme! Projekt, který si klade za cíl podpořit adopci a využití umělé inteligence ve vývoji softwaru a při tvorbě prototypů, vyvrcholil akcí Techlunch, která zakončila naši druhou, "hackathonovou" fázi.
Pokud vás zajímá, jak probíhaly naše letní středeční "pečení" v úvodní fázi AI Bábovek, určitě se mrkněte na první článek na blogu. Dnes se ale zaměříme na to, co se dělo na AI Bábovky Hackathonu a na finální prezentaci projektů na Techlunci!
Od Zadání k Prototypu: Svobodná Ruka a AI
Hackathonu se zúčastnilo celkem 8 projektů, tvořených týmy napříč celou ETNG. Zadání bylo jednoduché, ale klíčové: vytvořit prototyp webové aplikace, kterou si týmy na začátku samy specifikovaly. Použití AI v procesu vývoje, nasazení a provoz aplikace na Azure a finální prezentace na Techlunci byly povinnou tečkou.
Díky "svobodné ruce" v zadání se objevila celá škála nápadů – od interních nástrojů, které pomáhají s reportingem chyb v přístupnosti, až po online deskovou hru, ve které si uživatel vyzkouší roli CEO AI společnosti. Rozmanitost a ambice projektů nás opět ohromily!
Pět Finálových Projektů, Pět Silných Prezentací
Až do finále Techlunch se probojovalo 5 nejlepších týmů, které měly za úkol předvést jak své prezentační dovednosti, tak výsledky letního snažení:
Těsné Skóre a Vítěz Techlunch
Hodnocení bylo v rukou nejen diváků, kteří hlasovali přes Slido dle svého uvážení a sympatií, ale také Odborné poroty. Tu tvořili náš CTO David Bečvařík a Head of HR Jitka Porazilová. Porota hodnotila celkový dojem, naplnění zadání, které si tým na začátku sám určil, a inovativnost projektu.
Musíme přiznat, že porota neměla vůbec jednoduchou práci. Každý z finálních projektů měl něco do sebe a bylo znát, že si na nich týmy dali opravdu záležet. Výsledky byly extrémně těsné a o pořadí často rozhodoval jediný bod!
Nakonec se vítězným projektem, který nejvíce odzbrojil porotu svou expertízou a dotažením, stal nástroj pro testování bezpečnosti aplikací s názvem PenetraQ. Vítězný tým tvořili Petr Škoda (GC), Kiril Smirnov (GC) a Vláďa Beran (ETNC), kteří tak spojili síly napříč celou skupinou.
Na druhé místo se probojoval GitLab Pipeline MCP Server od Radka Berana (ETNC).
Třetí místo si s rozdílem pouhého bodu vysloužila Hra Poslední vynález od Ondry Burdy (ETNC) a Ondry Vaice (ETNC). Pro nás jde o největší překvapení celého hackathonu – kluci si s prototypem opravdu vyhráli a pokud se vše podaří, budeme si ji brzy moct zahrát online, ne jen v prototypové verzi.
Vítězný tým si domů odnesl nejen zaslouženou slávu, ale i dlouho inzerovanou „Obrovskou Trofej“ a poctivou domácí bábovku.
Konec? Ale Kdepak, Jen Evoluce!
Velké díky patří všem, kdo se zúčastnili – a to nejen finální prezentace a hackathonu, ale celé letní aktivity. Děkujeme za vaše nadšení, pozitivní náladu a hlavně za čas, který jste celé aktivitě každou letní středu věnovali. Věříme, že slunečný letní podvečer se dá strávit spoustou skvělých způsobů, ale vy jste se rozhodli s námi „péct“ a vytvořit tak tu nejvoňavější AI komunitu.
A i když AI Bábovky v dosavadní podobě končí, nekončí tak úplně. Aktivita evoluuje v COP (Community of Practice), kterou si pod taktovku vezme Ondra Zapletal. Budeme se nadále intenzivně zabývat tématem tvorby prototypů a aplikací za využití AI v ETNG. Těšíme se na další kapitolu!