AUTOR
Pavel Stambrecht

Android tým se vydal na cestu za Jetpack Compose a Pokémony

Zkoumání nových postupů a technologií nás v Etneteře baví. Navíc klademe důraz na sdílení know-how mezi sebou i navenek, a proto jsme se s Android týmem rozhodli v říjnu vyrazit na víkendový teambuilding s jasným cílem - zaměřit se na téma Jetpack Compose.

Že se jedná o atraktivní téma, bylo vidět už na obsazení pronajaté chaty v Rokytnici. Co vám budu povídat, prostě se zúčastnil celý tým Android vývojářů. Chata nám poskytla dostatečné zázemí, čerstvý horský vzduch a hlavně dostatečný fokus na učení.

Chyť si svého Pokémona

Na chatu jsme sice dorazili všichni už v pátek, nicméně tento čas jsme se zaměřili hlavně na utužení týmu, zahrání si nějakých těch deskovek a nechybělo ani pivko. Hlavní program si náš kolega Alex připravil až na sobotu.

Během něj jsme si prošli témata od základů Jetpack Compose, přes definici stylů a loading stavů až po animace. Abychom ale nemluvili pouze o teorii a vyzkoušeli si i praxi, tak si každý ve svém projektu vyvíjel aplikaci s chytlavým tématem Pokémon.

Vývoj, který šetří čas

Na aplikaci jsme si všechno vyzkoušeli a společně vyřešili nejasnosti. Už po pár hodinách bylo vidět, že s Jetpack Compose se jedná o styl vývoje, který opravdu šetří čas. Podařilo se nám tak vyvinou zcela funkční appku zaměřenou na UI vrstvu.

Co UI vrstva obsahovala

  • seznam položek s loading stavem
  • načítání dalších položek pomocí „lazy loadingu”
  • detail položky s pestrým množství View prvků
  • animovaný přechod mezi obrazovkami
  • animovaný graf
  • světlý a tmavý režim aplikace

Bylo to super! Víkend nám utekl jako voda a my se do Prahy vrátili zase o něco chytřejší. Osobně věřím, že tento styl vývoje UI vrstvy mobilních aplikací zcela nahradí ten současný (Android UI). Ostatně podobně, jako tomu bylo u Kotlinu a Javy.

Přečti si taky