AUTOR
Jakub Frydrych

Týmy z Etnetera Group se zapojily do interního e-commerce hackathonu

Letošní rok je nabitý výzvami na poli e-shopů a e-commerce řešení. I kvůli tomu v Etneteře vznikla nová ECOM divize. A abychom ve firmě rozšířili povědomí o tom, jak využíváme náš Etnetera E-commerce Framework (EEF) a aby si ho mohli všichni na “vlastní kůži” vyzkoušet, zorganizovali jsme EEF Innovation Challenge.

Celá interní výzva bylo v podstatě měsíc trvající soutěžní klání týmů z Etnetery. Kdo by ale čekal pouze partu programátorů, ten by se mýlil. Do soutěže se zapojily všechny firmy z Etnetera Group (Etnetera, Etnetera Activate, Etnetera Motion, Etnetera Sense) - tedy, programátoři, projekťáci, kolegové z HR, profíci přes marketing i skvělí datoví analytici. Celkem přes 30 účastníků v sedmi týmech, kteří  se postupně seznamovali s EEF, zdokonalovali své dovednosti a přinášeli inovace do samotného e-shopového frameworku.

Ukaž, co máš!

Inovátorskými nápady se to jen hemžilo. První nástřely týmových myšlenek a nápadů jsme viděli v prvotních pětiminutových prezentacích, v rámci kterých jednotlivé týmy dostávaly od diváků první cenné hlasy. 

Nápady byly rozmanité - od gamifikace e-shopu tak, aby náš zákazník dosáhl vyšší konverze uživatelů, až po monitoring bezpečnostních událostí přímo v CMS, one-click analytickou vrstvu či přesun celého e-shopu do obláčku (čti Cloudu).

Víkend nás nezastaví

Udržet týmové tempo v měsíc dlouhé soutěži nebylo vůbec jednoduché. Uspořádali jsme proto víkendový Innovation Challenge Hackathon.

Hackhathon

Když jsme o půl páté ráno opouštěli etneteří kanceláře v pražských Holešovicích, tak bylo jasné, že nadšení a energii, kterou do celé interní akce týmy dávají, musíme přetavit v něco neskutečného.

Grand Finále

Finální tečkou za celou interní soutěží byly závěrečné prezentace, v nichž týmy ukázaly funkční řešení myšlenek, které byly původně jen na papíře. 

A světe div se, začaly se dít věci. Před očima nám vyrostlo inovované demo prostředí běžící v kontejnerech (kubernetes na Microsoft Azure prostředí, kde je Etnetera zlatým partnerem) nebo pokrytí e-shopu testy a reportingem z dílny týmu QA či e-shop od týmu FRONTEND, který mu dal zcela nový kabát.

Co vám budu povídat. Rozhodnout, který z týmů se s EEF seznámil nejlépe a zároveň dosáhl nejpropracovanějšího výsledku, bylo opravdu těžké. 

EEF-tymy-e-shop

„Porcování medvěda”

Hlasování jsme rozdělili do několika kategorií. V jedné hlasovali zaměstnanci Etnetera Group, v druhé samotní účastníci soutěže a v další zase odborná porota složená z Martina Kačera (šéf ECOM divize), Jirky Štěpána (za analytický tým) a Martina Paličky (CEO Etnetera). Zúčastněné týmy bojovaly o rozdělení prize money v celkové výši 100 tisíc korun.

Celkovým vítězem se nakonec stal tým FRONTEND, druhé místo obsadil DEPLOYMENT a na třetí příčku vystoupal tým QA. Patří jim velká gratulace, stejně tak i ostatním týmům. Chtěli jsme ale odměnit i kolegy, kteří pomáhali s přípravou nebo realizací EEF Innovation Challenge a přitom nebyli v žádném z týmů. Ti byli oceněni v bonusové kategorii Hrdinský čin.

EEF Innovation Challenge byla navíc takových úspěchem, že už nyní sbíráme dotazy, kdy se uskuteční další. Stálo to totiž za to a zúčastněným patří velký dík!

Přečti si taky