Upekli jsme cookies. Dáš si s námi?

Mmm, ty voní! Na našem webu jsme upekli cookies a budeme rádi, když si dáš s námi. Používáme je nejen k tomu, aby náš web správně fungoval, ale také k anonymní analýze údajů toho, kde všude na našich stránkách mlsáš. Tak co, máš chuť?

Chceš znát ingredience? Podívej se na náš recept.
Chceš znát ingredience? Podívej se na náš recept.
AUTOR
Lucie Tesař

Kancl vs. Kanáry? Odkud se pracuje lépe 🤔

Pracovat z kanceláře už se dneska „nenosí”. Co před několika lety bylo standardem už neplatí. Dříve Digitální nomádi jsou už dnes prostě jen lidé, kteří pracují remote. A jsou ale i tací, kteří nedají dopustit na kancelářské prostředí. Je potřeba říct, že ať už tak či onak, u nás v Etnetera Group je možné obojí. A chceme ukazovat výhody obou světů.

Jako dva příklady tu máme Jitku (HR Etnetera Core), která je spíš v týmu Kancelář, na té druhé straně je Eliška (z Etnetera Flow), která na dva měsíce odjela pracovat na Kanárské ostrovy. Zaměřili jsme se na Výhody, Výzvy, Produktivitu a Work-Life Balance.

Co považuješ za výhodu při práci v kanceláři / remote?

Jitka (kancl): Člověk lépe uhlídá začátek a konec. Je jasné, že pro určitá témata prostě osobní kontakt nenahradíš. Pořád jsme lidé a lépe se nám jedná, když vedle sebe sedíme v jedné místnosti. Nedovedu si například představit přijmout člověka bez toho, aniž bychom se potkali osobně. Emoce, které zachytíš při osobním sezení se v rámci videa vytrácí. Home office pak člověk dobře využije pro systematičtější práci, má šanci více přemýšlet. Důležitý je mít “svůj prostor a klid”, což naštěstí díky domácí kanceláři mám.


Eliška (remote): Užívam si život a naplno sa realizuem v práci, jsem bez obmedzení zapojená do našich projektov, venujem sa ľudom v našom týme a neprichádzam o žádný z našich obohacujúcich a tvůrčích rozhovorov. Zároveň viem s prácou skĺbiť aj svoju vášeň pre cestovanie a objavovanie nových miest. Remote sa mi darí lepšie zorganizovať si čas a priority podľa mojich preferencií a je jednoduchšie najísť kľud na sústredenú a kreatívnu prácu.


Co je pro tebe největší výzva?

Jitka (kancelář): Někdy velký hluk a člověk se potom hůř soustředí. Dost často tak člověk přerušuje práci pro spoustu podnětů. Největší výzva je tedy udržet fokus.


Eliška (remote): Pri práci v zahraničí je najdôležitejšie zabezpečiť si internetové pripojenie a myslieť dopredu. V každom ubytovacom zariadení sa na to osobitne pýtam hostiteľa. Pri mega hovoroch sa mi osvedčilo pripojenie zvuku cez dáta a videa cez miestnu wifi sieť. Naučilo ma to tiež neplánovať narýchlo hovor, ale využiť pracovnú komunikáciu na Slacku.

Za Eliškou (úplně vlevo) přijeli na Kanáry i její kolegové z Etnetera Core & Etnetera Flow.


Najväčšou výzvou však bol FOMO (Fear of Missing Out). S kolegami sa pravidelne stretávame osobne na rôznych podujatiach a toto mi chýbalo. Zároveň sa veľa vecí po skončení stretnutia tak trochu rozsekne v osobnej diskusii v kancelárii. O nič z toho som nechcela prísť a vtedy som si uvedomila, že FULL remote nie je pre mňa.

Jak jsi na tom s produktivitou?

Jitka (kancl): V kanclu jsem určitě více efektivní v rámci témat, které potřebuji diskutovat s ostatními. Jsou prostě věci, které vyřeším mnohem rychleji tváří v tvář. Navíc je mi bližší mluvení než psaní mailu či jiných zpráv. U skupinových schůzek mám mnohem lepší možnost se zapojit, když jsem přímo na místě. I když se snažíme o tom, aby se u hybridních schůzek vyvažoval přístup všech, ten, kdo je na místě, se lépe zapojí. Zároveň lépe zachytím emoce a lépe na ně reaguji. Dny v kanceláři si právě plánuju tak, aby pokryly „schůzkovou” agendu - porady, pohovory, 1on1 a podobně.

V případě, že je Jitka na home-office, udržuje se fyzicky i mentálně v kondici taky díky posilce.


Eliška (remote): Úprimne povedané... Nie je to ľahké, pretože v novom prostredí je veľa nových, zaujímavých podnetov a rušivých elementov. Osvedčilo sa mi presťahovať sa na nové miesto vždy na začiatku víkendu alebo si vziať v piatok či pondelok voľno. To mi poskytlo dostatok času na skúmanie, objavovanie a zorientovanie sa, ako aj na zabezpečenie základných vecí na každodenné fungovanie a prispôsobenie sa pracovnému prostrediu. Potom som sa už vedela v pohode sústrediť na prácu.

Jak se ti daří udržovat work-life balance?

Jitka (kancl): Tak tady mám zatím slabinu. Do kanceláře jezdím na 7:00, abych stihla nějak rozumně odjet a měla tak šanci vyzvednout syna z tréninku, sama si zahrála beach…. prostě dělala nepracovní věci. Upřímně skoro vždy je to stres, jelikož to prostě v kanclu nezabalím včas a pořád někam dolítávám. Ale pracuji na tom a věřím v lepší zítřky:-)


Eliška (remote): Pre mňa je jednoduchšie udržiavať rovnováhu medzi pracovným a nepracovným časom v remote office. Ak som v Etnetérii, zvykne ma atmosféra a ľudia v kancli trochu „pohltiť” a potom vysedávam v práci pomerne dlho, nechce sa mi odtiaľ odísť. Nemyslím si, že takýto režim je efektívny a dostatočne produktívny. Naopak, v remote office si sama určím, kedy zaklapnem počítač a viem lepšie sledovať, či využívam svoj čas vyvážene.

Přečti si taky