Microdata – bez nich už ani ránu
Informacím potřebujeme dát kontext. Microdata jsou na to ideální. Proč se o nich tak málo mluví? A je i něco lepšího? Odpovědi naleznete v mé prezentaci.
Překvapilo mě, jak málo se o microdatech mluví. Je to výborná technologie, která dokáže zlepšit zobrazení dat ve výsledcích vyhledávačů (tzv. Rich Snippets). Nebo přidat akce přímo do výpisu e-mailů. Přitom integrace není vůbec složitá a nejsou k ní potřeba žádné speciální dovednosti. Naopak je mnoho nástrojů, které vložení microdat do webu velmi usnadňují.
Proto jsem s radostí přijal pozvání přednášet na minikonferenci Frontendisti.cz, která se konala v Brně. Tentokrát na téma sémantika. Promluvil jsem o tom, jak microdata správně používat, co jim předcházelo a jaké jsou alternativy.
Panelová diskuze ukázala, že přednáška i samotná technologie vzbudila mezi návštěvníky velký zájem. Jen tak dál :)
Důležité odkazy
- Schema.org – nejlepší zdroj schémat
- Structured Data Testing Tool – testování mikrodat
- E-mail Marketup Tester – testování e-mail markupu
- Markup Helper – pomocník pro vyváření microdat
- Tomáš Bukovský: Zvýší vám rich snippety návštěvnost?