AUTOR
Zbyněk Hraše
23
.
10
2015
|

Nejlepší praktiky personalizace v balíčku

Aby byla personalizace dosažitelná pro každého, zabalili jsme její nejlepší praktiky do jednotného řešení.

S hrdostí představujeme Soyka Eshop Booster. Co to může znamenat pro váš eshop? Než budete číst dál, zkuste se zamyslet nad těmito otázkami:

  • Zajímá vás, kdo navštěvuje váš eshop, a o jaké zboží má zájem?
  • Chcete být schopni jednoduše vytvářet segmenty zákazníků a například poznat, kdo je muž a kdo žena?
  • Chcete umět doporučovat zboží na míru jednotlivcům?
  • Chcete na chování zákazníků dokázat relevantně reagovat na webu i v emailech?
  • Chcete poznat konkrétního zákazníka bez ohledu na zařízení, které právě používá?

Pokud jste alespoň u jedné otázky odpověděli ano, je pro vás vhodné zabývat se personalizací. Pomůže vám totiž se vším zmíněným. Automatizovaně.

Soyku vnímáme jako personalizační platformu. Obecně je personalizace aplikovatelná pro každý web, nicméně jejich potřeby se v jednotlivých případech liší. Proto se nedá vyhnout vymýšlení, testování, optimalizaci. To neznamená, že v e-commerce by tomu bylo jinak. Je však pravda, že řada věcí je zkrátka v každém eshopu stejná. Proto není potřeba stále dokola vymýšlet kolo, ale lze využít postupů, které jsou již osvědčené.

S touto ideou jsme se pustili do vývoje Soyka Eshop Boosteru, do kterého jsme zabudovali nejlepší praktiky personalizace v e-commerce. Lze tak využít osvědčené případy užití, které implementaci balíčku na eshop zjednodušují. Také proto, že obsahuje předdefinovaná vstupní data a úlohy pro datamining, stejně jako samotné personalizační skripty.

Jaký je tedy přínos personalizace eshopu v praxi? Vraťme se k otázkám z úvodu.

  • Zajímá vás, kdo navštěvuje váš eshop, a o jaké zboží má zájem?

Jednoduchá odpověď, sběr a využití dat. Soyka sleduje, jaké kategorie a produkty zákazníci prochází, a podle toho může každému vhodně upravit nabídku. Vyzkoušejte si to.

  • Chcete být schopni jednoduše vytvářet segmenty zákazníků a například poznat, kdo je muž a kdo žena?

V Soyka Eshop Boosteru jsou předdefinované zákaznické segmenty, do kterých se zákazníci automaticky zařazují na základě sesbíraných dat. Bez práce tak budete mít klienty rozdělené podle frekvence návštěv a nákupů, pohlaví, cenové hladiny a produktových segmentů.

  • Chcete umět doporučovat jednotlivcům zboží na míru?

Samozřejmou součástí Eshop Boosteru je modul pro doporučování produktů. A nejedná se pouze o zobrazení naposledy prohlíženého zboží. Pro doporučování jsou využity i pokročilé doporučující algoritmy a datamining. Návrhy se tak pro zákazníky dopočítavají třeba podle chování zákazníků, kteří si koupili stejný produkt nebo ho jen měli v košíku, nebo také na základě vazeb zboží v katalogu, a to v rámci kategorie, produktové řady nebo cenových hladin.

  • Chcete na chování zákazníků relevantně reagovat na webu i v emailech?

Když již z nasbíraných dat víte, že má daný zákazník zájem o kávovary, při další návštěvě ho můžete přivítat zvýrazněním dané kategorie nebo třeba velkým bannerem na home page. A pokud chcete relevantně komunikovat i v newsletterech, můžete využít napojení Eshop Boosteru na Silverpop, MailChimp, Apsis nebo Campaign Monitor.

  • Chcete poznat konkrétního zákazníka bez ohledu na zařízení, které právě používá?

Protože žijeme v multikanálovém světě, ve kterém zákazníci procházejí stránky z různých zařízení, je potřeba se s tím vyrovnat. Proto Eshop Booster umožňuje na základě unikátního označení zákazníka automatické spojování profilů, které sice vznikly z různých zařízení, ale týkají se jedné osoby. Budete tak vědět, s kým máte tu čest, nehledě na používané zařízení.

A našli bychom toho víc. Zaujalo vás to, nebo něčemu nerozumíte? Dejte nám vědět.

Přečti si taky