AUTOR
Jan Nuc
10
.
5
2021
|
No items found.

Hvězdičky vládnou. Víme, jak zlepšit zpětnou vazbu a navýšit rating aplikací

Recenze a především počet hvězdiček v obchodech s aplikacemi často rozhodnou, zda uživatel klikne na tlačítko Instalovat nebo jde pryč. Přece jen, pokud nejsou s aplikací spokojení ostatní, proč bych měl být já? V Etneteře umíme vytvořit aplikaci tak, aby měla vysoké hodnocení v obchodech a zároveň co nejefektivněji pomoci nespokojeným uživatelům. A funguje to skvěle.

Představte si jakoukoliv aplikaci, kterou denně používáte. Pokud jste s její funkčností spokojení, tak nic neřešíte a zvesela ji používáte. Pokud ale něco nefunguje, často vám prostě nezbývá nic jiného, než prostě upustit páru v obchodě s aplikacemi, kde necháte nejen negativní recenzi a vzkaz vývojářům, ale dorazíte to ještě jednou či dvěma hvězdami. Vývojáři přitom mají e-mail podpory, kde je mohou s problémem kontaktovat, ale často se tak neděje, takže musí sami aktivně vyhledávat v recenzích feedback. A to není nijak zvlášť rychlé a efektivní.

Co když ale pro uživatele i vývojáře existuje lepší způsob komunikace? V Etneteře myslíme na to, aby byly spokojené obě strany. 

Chápeme totiž, že samotná výzva o poskytnutí zpětné vazby je otravná. V některých aplikacích na vás prostě „vybafne” okno s žádostí o feedback, které nezmizí, dokud ho neodkliknete. To ale podle nás není cesta. Prosba o feedback nemá rušit, proto ji vždy zakomponujeme přímo do prostředí aplikace. Aplikaci uživatel ohodnotí jen v případě, že on sám chce a pokud nechce, tak výzvu může jednoduše skrýt.

Má-li uživatel něco na srdci - stačí vždy jen kliknout. Pokládáme jednoduchou otázku, která má dvě odpovědi.

Jste s aplikací spokojen/a?

  • Ano, jsem.
  • Ne, nejsem.

První odpověď je samozřejmě ta nejlepší a můžeme jásat. Pokud je spokojen, zeptáme se, zda chce aplikaci také ohodnotit a když odpoví pozitivně, zobrazíme mu rovnou stupnici hvězdiček, aby nemusel z aplikace odcházet jinam. Máme ale i variantu, kdy do obchodu s aplikacemi uživatele přesměrujeme, aby hodnotil tam.

Druhý případ už je ale oříšek, protože je samozřejmě špatné, když něco nefunguje. Špatně pro uživatele i vývojáře.

Příklady

Ale i s tím můžeme pracovat. Nespokojenému uživateli rovnou nabízíme formulář pro kontaktování vývojářů, kde může popsat problém s aplikací. Vývojáři tak hlášení o problému dostávají v podstatě ihned a mohou na něm začít pracovat tak, aby jej příští aktualizace opravila. Je to tedy ta nejrychlejší cesta pro uživatele, který žádá opravu. Informace navíc nedostávají jen vývojáři, ale i klienti (vlastníci aplikace) a jejich produktoví manažeři.

Obě strany si tak přijdou na své. Uživatel se dostane rychle ke kontaktování podpory, vývojáři mohou ihned začít pracovat na nápravě a v obchodech s aplikacemi tak rychleji přibývají aktualizace tak, aby si aplikace vysloužila co nejvyšší možné ohodnocení. Navíc tímto řešením dokážeme oslovit i ty uživatele, kteří by do obchodu ohodnotit aplikaci vůbec nešli.

Jak se nám daří zvyšovat počet hvězdiček u aplikace jednoho z našich klientů:

Jak se nám daří hvězdičky zvedat

Přečti si taky